Schimbarea la faţă a lui Chevrolet Cruze s-a produs la spate. Chevrolet a lansat modelul hatchback, care întregeşte gama Cruze, vedeta ultimilor ani în WTCC. L-am testat la prezentarea pentru presă.
Designul unei maşini ţine mult şi de gust. De-aia e bine şi să ai mai multe variante pentru acelaşi model. Unora le place hatchback-ul, sau mai pe româneşte "aia fără portbagaj", deşi spaţiul de depozitare nu e neapărat mult diferit, ba chiar poate fi mai ergonomic. România preferă în general portbagajul, dar există public, în special tânăr, şi pentru un hatchback reuşit. Transformarea lui Cruze, modelul care a marcat despărţirea definitivă a Chevrolet de Daewoo, din sedan în hatchback, este una reuşită. Aspectul general este mai sportiv, cu o tentă de agresivitate dată de înclinarea evidentă a părţii din spate. Restul ţine de gust, cum spuneam: designul părţii modificate este unul simplist, atât hayonul, cât şi stopurile. Fiind vorba despre transformarea unui model existent, poate fi explicabil că partea frontală este mai spectaculoasă. În fine, interiorul nu vine cu modificări, ceea ce nu este rău, pentru că standardul Cruze fusese bun de la început pentru clasa lui.
Benzină sau diesel?
Am avut la dispoziţie două modele pentru drive-test: 1,8 litri / 141 CP benzină şi 2,0 litri, 163 CP diesel. Primul lucru pe care a trebuit să-l fac la volanul motorizării pe benzină a fost să uit că Chevrolet Cruze este campioana din WTCC. Comportarea este decentă, dar atât. Nu vei impresiona cu depăşirile, dar dacă nici nu îţi doreşti asta, nu e nicio problemă. Diferenţa în ceea ce priveşte dieselul se simte astfel cu atât mai mult. Cuplul este evident superior, puterea motorului e valorificată mult mai bine. Colac peste pupăză, parcă e şi mai silenţios.
De la 9.500 de euro
Una peste alta, Chevrolet Cruze este şi în varianta h