Tramvaiul ucigas• Expertii elvetieni veniti ieri la Iasi sa verifice tramvaiele Be 8/8 au sustinut ca acestea functioneaza fara probleme • Ei nu au verificat, insa, si tramvaiul implicat in groaznicul accident din Fundatie, petrecut pe 21 martie • Si asta pentru ca avocatii vatmanului care a condus vagonul au contestat expertiza tehnica facuta de specialistii condusi de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi • La Iasi ar trebui sa ajunga un expert independent din Dolj • Oficialii din Berna au precizat ca tramvaiele donate Iasului au parcurs peste 2 milioane de kilometri! • Iasul este singurul oras din Europa in care mai circula acest tip de tramvaie
Specialistii din Elvetia veniti la Iasi sa verifice tramvaiele Be 8/8, unul dintre ele fiind implicat in groaznicul accident din Fundatie, de acum doua saptamani, sustin ca mijloacele de transport functioneaza excelent. Si asta in ciuda faptului ca au aproape 40 ani vechime, au circulat 35 ani in Berna, iar Iasul este singurul oras din Europa care le mai foloseste. Mai mult decat atat, cei doi experti elvetieni, Hans Berger, reprezentant al SECO Elvetia, si Rudolf Hostettler, specialist al Bernmobil, nu au inspectat tramvaiul implicat in accident, din motive juridice. Ei au emis ieri si o serie de concluzii vizavi de functionarea acestor tramvaie in Berna, cat de adecvate sunt pentru traficul din Iasi, precum si o posibila cauza a accidentului produs pe 21 martie. Hans Berger a afirmat ca s-ar putea ca vatmanul Cristi Diaconu sa nu fi actionat frana la timp. "O posibilitate este ca vatmanul sa nu fi apreciat ceva in mod corect, dar este doar o posibilitate", a sustinut acesta.
Elvetienii nu s-au atins de tramvaiul ucigas intrucat avocatii vatmanului Cristian Diaconu au recuzat expertiza facuta de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, de la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi. Acestia au solicitat aj