Carrefour va deschide vineri, la Vaslui, cel de-al 59-lea supermarket din România, a anunţat retailerul francez, informează Mediafax.
Magazinul va avea un spaţiu de vânzare de circa 400 metri pătraţi. În această săptămână Carrefour a mai deschis un supermarket, la Focşani.
Vânzările Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, au crescut uşor în primul semestru, la 38,8 miliarde euro, iar grupul a înregistrat o pierdere de 31 milioane euro, mai redusă faţă de rezultatul negativ de 249 milioane euro din aceeaşi perioadă a anului trecut.
Creşterea de 0,9% a vânzărilor, de la 38,4 miliarde euro în prima jumătate a anului trecut, a fost determinată de operaţiunile de pe pieţele emergente din America Latină şi Asia, reiese dintr-un comunicat publicat joi de grupul francez.
Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amotrizare) a coborât cu 4,6%, de la 1,66 miliarde euro la 1,59 miliarde euro, în timp ce profitul operaţional recurent s-a redus cu 8,2%, de la 838 milioane euro la 769 milioane euro.
Ieşirea din Grecia şi Singapore a influenţat negativ rezultatul net al Carrefour, însă pierderea s-a diminuat semnificativ faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut.
Vânzările de pe piaţa franceză au coborât cu 0,5% în perioada analizată, la 16,99 miliarde euro, iar profitul operaţional obţinut pe plan local a scăzut cu 6,7%, la 279 milioane euro.
În restul Europei, vânzările companiei s-au redus cu 3%, la 10,11 miliarde euro, în timp ce profitul operaţional a scăzut cu 32%, la 150 milioane euro, în principal din cauza condiţiilor economice dificile, mai ales pe pieţele din sudul zonei euro.
În America Latină, vânzările Carrefour au crescut cu 5,3%, la 7,68 miliarde euro, iar în Asia a fost înregistrat un avans de 9,5%, la 4 miliarde euro.
Grupul francez, al doilea mare retailer la nivel mond