Marile reţele comerciale, companiile de comunicaţii şi cele energetice vor plăti o nouă "taxă de criză" în Ungaria. Cu 294 de voturi favorabile, doar 44 negative şi 12 abţineri, parlamentarii au aprobat propunerea Cabinetului Viktor Orban care speră ca taxarea marilor companii, precum şi a băncilor (măsură decisă anterior), să contribuie la reducerea deficitului bugetar.
Cele două "taxe de criză" ar urma să aducă la bugetul statului 343 miliarde forinţi (1,7 miliarde USD), iar Orban justifică măsura prin nevoia de a nu-i mai taxa suplimentar pe cetăţenii ungari, după cinci ani de austeritate.
Retailerii cu venituri de peste 100 miliarde forinţi pe an (între care firme străine precum Tesco şi Auchan) vor plăti 2,5% din cifra de afaceri. Companiile de telecomunicaţii (între care Deutsche Telekom) vor fi taxate la o cifră de afaceri de peste 5 miliarde forinţi, din care vor plăti 6,5%.
Indiferent de venituri, firmele energetice (precum MOL şi E.ON) vor fi taxate cu 1,05% din cifra de afaceri. Primele plăţi trebuie efectuate în decembrie 2010, când Orban vrea să anunţe atingerea obiectivului de reducere a deficitului la 3,8% din PIB. Ţinta de deficit pentru 2011 este de 3%.
Marile reţele comerciale, companiile de comunicaţii şi cele energetice vor plăti o nouă "taxă de criză" în Ungaria. Cu 294 de voturi favorabile, doar 44 negative şi 12 abţineri, parlamentarii au aprobat propunerea Cabinetului Viktor Orban care speră ca taxarea marilor companii, precum şi a băncilor (măsură decisă anterior), să contribuie la reducerea deficitului bugetar.
Cele două "taxe de criză" ar urma să aducă la bugetul statului 343 miliarde forinţi (1,7 miliarde USD), iar Orban justifică măsura prin nevoia de a nu-i mai taxa suplimentar pe cetăţenii ungari, după cinci ani de austeritate.
Retailerii cu venituri de peste 100 miliarde forinţi pe an (între car