Investitiile in publicitate pentru promovarea brandului Harry Potter, la nivel international, prin carti, filme, DVD-uri si alte produse promotionale, s-au ridicat, pina la inceputul acestui an, la peste 388 de milioane de dolari, arata un studiu realizat de firma de cercetare The Nielsen Company. Cele mai mari investitii in publicitatea pentru promovarea lui Harry Potter s-au facut in SUA, unde din 1998 si pina la inceputul acestui an, au fost cheltuite aproape 270 de milioane de dolari. Alte peste 119 milioane de dolari au fost cheltuiti in Canada, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Africa de Sud, Elvetia si Marea Britanie. Incepind cu anul 2000, la nivel international, cele mai mari investitii pentru brandul Harry Potter s-au facut pentru promovarea filmelor, iar acestea au reprezentat 57,3 milioane de dolari. Pentru promovarea DVD-urilor si a casetelor video s-au cheltuit 31,9 milioane de dolari, pentru promovarea jocurilor video s-au investit 11,8 milioane de dolari, iar pentru jocurile si jucariile care infatiseaza persoanjele din poveste, 11,6 milioane de dolari. Advertiserii au cheltuit peste 3,8 milioane de dolari pentru revistele "Harry Potter" si aproape 660.000 de dolari pentru promovarea cartilor. Harry Potter este personajul principal al unei serii de sapte volume publicate de scriitoarea J. K. Rowling, incepind cu anul 1997. Cartea s-a vindut in peste 325 de milioane de exemplare in toata lumea si a fost tradusa in 64 de limbi. Cinci dintre volume au fost ecranizate, iar filmele au constituit succese de box office. Studiul a fost realizat de The Nielsen Company, o corporatie internationala de media si analiza de piata ce activeaza in peste o suta de tari. (NewsIn) Investitiile in publicitate pentru promovarea brandului Harry Potter, la nivel international, prin carti, filme, DVD-uri si alte produse promotionale, s-au ridicat, pina la inceputul acestui