Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a scazut cu 40,4% in prima jumatate a anului comparativ cu primele sase luni ale lui 2008, la un total de 664 milioane de euro, conform raportului GfK TEMAX Romania pentru trimestrul al doilea 2009.
Piata totala de bunuri electrice monitorizata de GfK TEMAX a fost de 308 milioane euro in al doilea trimestru al acestui an, o scadere accentuata in valoare de 46,8% comparativ cu aceeasi perioada din 2008. Piata a atins o valoare de 664 milioane de euro in primele sase luni ale anului 2009, adica o scadere a activitatii economice de 40,4%.
Sectoarele de electrocasnice mici si de telecomunicatii au scazut cu 22,1% si 25,8% in prima jumatate a anului. Vanzarile de electrocasnice mari au avut un trimestru mai bun comparativ cu inceputul anului, dar rezultatele pentru anul curent indica o scadere de 37,1%. Si electronicele de folosinta indelungata au inregistrat un declin de 42,6%, indeaproape urmat de sectorul foto cu o crestere negativa de 43,2% pentru primele 6 luni. Sectoarele IT si de echipamente de birou au avut performanta cea mai slaba deoarece au avut o scadere accentuata de 47,2% si, respectiv, 51,4%.
Electrocasnicele mici
Electrocasnicele mici si-au continuat ritmul de crestere negativa de 27,6% in T2-2009, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, atingand 16 milioane euro. Performanta negativa a sectorului este alimentata de cererea slaba pentru aproximativ toate categoriile de produse importante. Produsele care au avut cel mai mult de suferit sunt aparatele de ras si epilat, aspiratoarele si aparatele pentru prepararea alimentelor, care reprezinta aproximativ 75% din valoarea totala. In cadrul segmentului de aparate pentru prepararea alimentelor, robotii de bucatarie si blender-ele manuale sunt produsele care au inregistrat o descrestere semnificativa, tragand in jos