1. Numarul de aparitii si impresii in perioada 20 august- 13 octombrie
Discutiile din online au inceput in jurul datei de 20 august, moment care coincide cu vizita unei delegatii a Parlamentului Romaniei la Rosia Montana si cu anuntul acestora care au declarat ca sunt “pentru” proiectul de exploatare.
Astfel, intre 20 august si 13 octombrie, numarul aparitiilor este de aproximativ 213 mii, ceea ce inseamna mai mult de 50 de zile de discutii in mediul online, dar si de proteste in strada. Impresiile estimate ale subiectului Rosia Montana au fost 281 milioane.2. Facebook, principalul generator de discutii
Cele mai multe discutii au avut loc pe Facebook, atat pe paginile publice, cat si in discutiile publice de pe profile personale. In perioada monitorizata (20 aug- 13 oct), Facebook a inregistrat 117 mii de aparitii, cu un viewership estimat la 144 milioane impresii, adica 63% din totalul discutiilor din online despre subiect.
Presa, impreuna cu comentariile de presa si agregatoarele, insumeaza 54 mii aparitii, adica 25% din totalul mentionarilor.
Blogurile si comentariile de pe bloguri au adunat 15 mii aparitii, adica 7% din totalul mentionarilor in perioada monitorizata.3. Portretul emitentului tipic
Cei mai activi pe acest subiect au fost persoanele cu varsta cuprinsa intre 30- 34 ani (aproximativ 25% din totalul emitentilor), stabiliti in Bucuresti (63%), de sex masculin (80%).4. In ultima luna, subiectul a prezentat mai mult interes decat orice alt subiect politic
Cu ajutorul ZelistMonitor, s-a realizat o comparatie intre numarul de aparitii ale subiectului “Rosia Montana” si termenii “Basescu”, “Crin Antonescu”, “Victor Ponta” si “politica” pentru a observa care dintre aceste subiecte a reprezentat un interes mai mare pentru romani. Desi subiecte foarte dezbatute, termenul “Victor Ponta” a inregistrat un numar de doar 90 mii apa