Un număr din ce în ce mai mare de suporteri europeni susţine echipe din străinătate, aceşti fani ajungând să cheltuiască într-un sezon suma totală de 35 de miliarde de euro, se arată într-un studiu MasterCard şi European Business School (EBS).
Studiul relevă faptul că sporirea numărului de echipe şi implicit a numărului de meciuri în Liga Campionilor, creşterea mobilităţii, susţinută de un transport internaţional ieftin, precum şi canalele new media ce permit accesul accesul la informaţiile cluburilor şi la legătura cu alţi fani au condus la apariţia unei noi categorii de suporteri în Europa, numită "fără frontiere", fani care susţin echipe din străinătate.
Raportul precizează că 25 la sută dintre suporterii europeni preferă/urmăresc o echipă de fotbal din străinătate, cele mai apreciate cluburi fiind FC Barcelona (25 la sută), Real Madrid (10 la sută), Manchester United (8 la sută), Chelsea (5 la sută) şi Liverpool (5 la sută). Numărul acestor fani este estimat la 41 de milioane, majoritatea - 60 la sută - fiind ataşaţi de filozofia de joc şi de valorile unui club (categoria highlight fans).
Circa 12 la dintre suporterii fără frontiere fac parte din categoria "regional affinity fans" şi au o legătură cu regiunea în care se află clubul, iar 11 la sută fac parte din categoria "star followers" şi urmăresc un jucător sau un antrenor vedetă.
Structura cheltuielilor "suporterilor fără frontiere" într-un sezon arată că sumele cele mai mari sunt plătite pentru abonamente la canalele TV premium, ce nu intră în grila de bază (21 la sută), pentru achiziţionarea de produse cu logo-ul echipei favorite (13 la sută), pentru pariuri (13 la sută), pentru cazare (13 la sută) pentru transport (12 la sută) şi pentru bilete la meci (10 la sută). De asemenea, din cele 35 de miliarde de euro, 7 la sută este cheltuit de fani pentru consumul de produse pe stadi