Chiar daca Ministerul Educatiei a redus numarul orelor pe care elevii trebuie sa le petreaca la scoala - maximum 30 de ore fata de 32-37 cate sunt in prezent - liceenii tot au un program foarte incarcat.
Astfel, daca in Vest, elevii invata la scoala patru sau cinci ore pe zi, la noi studiaza si cate sapte ore. Un elev de clasa a X-a din Marea Britanie invata sase discipline, timp de 26 de ore pe saptamana. Elevul roman sta la scoala, in medie, 33 de ore, iar numarul obiectelor de studiu este 15.
Totodata, in timp ce in alte tari limbile straine se studiaza cel putin trei ore pe saptamana, in Romania studiul se reduce la una sau doua ore, ceea ce reprezinta un dezavantaj pentru elevi.
"O limba straina e ca o fereastra deschisa spre Europa. Daca te duci in Franta sau in Norvegia nu te descurci daca nu stii o limba straina", sustine Tatiana Popescu, pedagog si profesor de limba franceza de la Liceul bilingv Miguel Cervantes din Capitala, informeaza ziare.com.
Si specialistii in resurse umane sustin ca limbile straine sunt esentiale pentru gasirea unui loc de munca, in conditiile in care Romania face parte din piata europeana a muncii. Chiar daca Ministerul Educatiei a redus numarul orelor pe care elevii trebuie sa le petreaca la scoala - maximum 30 de ore fata de 32-37 cate sunt in prezent - liceenii tot au un program foarte incarcat.
Astfel, daca in Vest, elevii invata la scoala patru sau cinci ore pe zi, la noi studiaza si cate sapte ore. Un elev de clasa a X-a din Marea Britanie invata sase discipline, timp de 26 de ore pe saptamana. Elevul roman sta la scoala, in medie, 33 de ore, iar numarul obiectelor de studiu este 15.
Totodata, in timp ce in alte tari limbile straine se studiaza cel putin trei ore pe saptamana, in Romania studiul se reduce la una sau doua ore, ceea ce reprezinta un dezavantaj pent