Exista sute de strategii care te pot mentine in varf, dar si o multime de motive care iti pot afecta afacerea pe care o detii. Pe cat de multe companii exista in prezent, pe atat de multe strategii de afaceri se nasc. Unele planuri de business sunt de o calitate foarte buna, avand influenta pe termen mediu si lung, iar altele sunt extrem de slabe si nu reusesc sa faca fata nici macar pe o perioada scurta de timp.
Insa, de cele mai multe ori, exista anumite implicatii din a caror cauza strategia unei afaceri da gres, indiferent de tipul de business pe care il promoveaza, de la o afacere de mici dimensiuni la o companie sau chiar la o multinationala:
1. Gasirea vinovatului
De cate ori ati asistat la debutul unei afaceri promitatoare care a dat, in cele din urma, faliment? De obicei, atunci cand apare la orizont esecul, oamenii gasesc tot soiul de pretexte pentru a se scuza, dand vina fie pe o conducere slaba, fie pe clienti care sunt plictisiti de serviciile companiei si se afla in cautare de ceva nou, insa motivul real pentru care un business poate da gres este acela ca strategia aleasa de catre compania respectiva a fost executata incorect si a impins-o catre faliment.
Nu oamenii, conducerea sau alte lucruri constituie o problema atunci cand vine vorba de esec in cadrul unei companii, ci strategia aplicata in cadrul acesteia si modul in care este ea perceputa intr-o organizatie.
Atunci cand apare o problema la nivel de companie, angajatii acesteia pot deveni tematori si confuzi, mai ales daca detin informatii false, contrare strategiei pe care o cunosc. Cand strategia nu corespunde cu datele pe care le detin angajatii unei companii pot aparea probleme de comunicare in interiorul organizatiei. Astfel, pusi in situatia in care nu stiu ce sa faca, angajatii fie tac si nu spun nimic in legatura cu ceea ce se intampla, fie vorbesc si spun tot