Vanzarile filialei locale a Lenovo, cel mai mare producator de computere din lume, au crescut continuu incepand de anul trecut, iar la finalul lui iunie compania a ajuns la o cota de piata de 10,9%, a declarat pentru Wall-Street.ro, Aurel Netin, directorul general al Lenovo Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
“Am crescut constant trimestru de trimestru incepand de anul trecut si am intrat in clubul tarilor cu mai mult de 10% cota de piata. Pe parcursul celor sase ani de cand exista Lenovo Romania, Bulgaria si Republica Moldova au mai fost momente in care am avut o cota de doua cifre, dar erau determinate de niste contracte punctuale foarte mari. Iar trimestrul urmator cand contractul nu mai era, pierdeai cota de piata”, explica Netin.
Managerul nu a oferit date despre volumul total al pietei locale computere.
El adauga ca producatorul a crescut pe toate segmentele de business: consumer, companii mici si mijlocii (companii cu pana in 500 de scaune) si conturi mari (public sector, private sector, global accounts –companii globale si international accounts- companii continentale, regionale). Pe consumer mai avem loc de crestere “Am avansat mai mult pe zona de business. Pe consumer, unde competitia este mult mai mare mai avem loc de crestere. Iar acest lucru ne va asigura cresterea ulterioara. Urmatorul pas important pentru mine este sa ajungem la 15%. Mi-as dori sa se intample cat mai repede, daca piata mi-ar permite”, afirma managerul.
El a adaugat ca nu poate estima cu ce cota va termina Lenovo pe piata locala de computere, acest lucru depinzand de piata, competitie si eventuale contracte mari.
Filiala Lenovo Romania, Bulgaria & Moldova a fost lansata in iulie 2006, iar compania are 14 angajati. Zece dintre ei lucreaza pentru piata din Romania si patru pentru cea din Bulgaria. In tara vecina, producatorul de PC-uri a ajuns la o