Primăria Capitalei a organizat miercuri o dezbatere publică pe marginea proiectului de modernizare a Pieţei Romane şi de construire a unui pasaj pietonal subteran. Societatea civilă s-a opus vehement proiectului care, spun cetăţenii, defavorizează pietonii şi încurajează traficul şi poluarea din zona Pieţei Romane. De cealaltă parte, autorităţile cred că un pasaj subteran cu cinci intrări în staţia de metrou ar fluidiza traficul pietonal şi l-ar dezaglomera pe cel rutier.
Primăria Municipiului Bucureşti a supus dezbaterii publice proiectul privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal-modernizare Piaţa Romană şi pasaj pietonal. La şedinţa publică au participat atât arhitectul proiectului, Alexandru Beldiman, directorul Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul Primăriei Bucureşti, Ion Dedu, cât şi reprezentanţi ai PIDU Central, ONG-uri, cetăţeni şi locuitori din zona Pieţei Romane.
Argumentul invocat de arhitectul proiectului în favoarea construirii pasajului este, în primul rând, evitarea aglomeraţiei pietonale prin crearea mai multor puncte de acces la metrou şi mutarea comerţului stradal în subteran, acolo unde vor fi amenajate spaţii comerciale special construite în acest sens.
"Ceea ce încercăm este ca cei care doresc să călătorească cu metroul de la Piaţa Romană să poată avea acces pe mai multe intrări. Se evită în acest fel marea aglomeraţie care există la accesul actual din bd. Magheru la ore de vârf", a declarat Alexandru Beldiman.
"Este un proiect pentru pietoni în primul rând. Vă rog să consultaţi statisticile poliţiei rutiere din Bucureşti să vedeţi câte victime ale accidentelor rutiere au fost făcute pe trecerile de pietoni în ultima perioadă", a precizat Ion Dedu.
De cealaltă parte, societatea civilă este împotriva realizării acestui pasaj pietonal, pe care îl consideră "un beci cu ferestre". Pe