Zsolt Nagy spera ca exporturile romanesti de IT vor creste odata cu lansarea brandului "Romania IT - talent creativ. excelenta tehnica" Exporturile companiilor romanesti din domeniul IT ar putea depasi, in urmatorii doi-trei ani, valoarea anuala de un miliard de euro, reprezentand o crestere anuala de aproximativ 50%, a declarat ieri ministrul delegat pentru Comert, Iuliu Winkler. Exporturile companiilor romanesti in domeniul IT s-au ridicat, in 2006, la aproximativ 450 mil. euro, inregistrand o crestere de 46% fata de 2005.
Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI), Zsolt Nagy, crede ca unul dintre factorii care va sustine cresterea cu 50% a exportului romanesc de IT este si brandul propriu de export "Romania IT", lansat ieri oficial de catre ministerul comunicatiilor, ministerul economiei si Coalitia Tech 21 - o organizatie care grupeaza mai multe companii private IT.
Proiectul realizarii unui brand pentru exporturile romanesti de IT a fost lansat in luna noiembrie a anului trecut, ideea castigatoare fiind reprezentata de un logo, "Romania IT", si un slogan atasat, respectiv "Creative talent. Technical excellence" (Talent creativ. Excelenta tehnica). Logo-ul "Romania IT" include simbolul Coloanei Infinitului, pe care se evidentiaza tricolorul. Noua identitate de marca va fi inclusa in toate materialele de marketing realizate de MCTI si va servi drept baza pentru activitatea de promovare din cadrul acestui sector.
Crearea Identitatii de Brand pentru sectorul IT a fost realizata in urma unui studiu realizat de Booz Allen Hamilton care a aratat ca IT-ul romanesc este apreciat datorita costurilor reduse cu forta de munca, a taxelor mici, personalului creativ, capabilitatilor lingvistice si unei educatii foarte bune in domeniu.
"Ca urmare a eforturilor Coalitiei Tech 21, avem primul brand sectorial de export din Romani