Delocalizarea produselor tradiţionale din raţiuni financiare la care au recurs de mulţi ani producătorii din vestul Europei a atins şi Dacia. Cândva de neimaginat, marca produsă la Mioveni de aproape 45 de ani a ajuns să fie fabricată şi peste hotare. Lodgy este primul model Dacia care este fabricat în afara României, Renault alegând fabrica de la Tanger (Maroc) pentru realizarea sa. Motivele sunt multiple. Dincolo de faptul că uzina de la Mioveni nu poate susţine din punct de vedere tehnologic adăugarea celui de-al şaptelea model pe aceleaşi linii de producţie, mâna de lucru este mult mai ieftină decât în România, iar livrarea către Occident, care este principala piaţă vizată pentru Lodgy, se va face mult mai uşor, datorită autostrăzilor din Spania. Încă o dată plătim tribut lipsei de infrastructură.
Designul lui Lodgy este unul clasic pentru un monovolum. Forme mari, portiere supradimensionate şi ceva inovaţii, asimetrii, pe la grupurile optice. Modelul respiră aerul Dacia, se vede că face parte din aceeaşi gamă, care însă, tocmai cu apariţia sa, începe să vireze uşor spre altă generaţie. De altfel, cea de-a doua înfăţişare Logan este aşteptată la toamnă. Mai pe scurt, Lodgy este mai elaborat, din toate punctele de vedere.
Versiunea pe care am condus-o în decorul exotic al vestitului Marrakech a fost cea de top, respectiv dieselul de 1.5 litri şi 110 cai-putere. Cel mai probabil, aceasta va fi motorizarea pe care o vor alege familiştii care se vor orienta spre Lodgy. Cu doi adulţi în maşină, plus bagajele aferente, motorul s-a comportat bine, arătându-se destul de vioi. Comportamentul cel mai bun îl are însă după 2.000 e turaţii, când se simte cu adevărat cuplul de 240 Nm, deşi în fişa tehnică producătorul spune că sunt suficiente 1.750 rpm pentru a dispune de momentul maxim al motorului. Transmisia aleasă s-a dovedit adecvată: o cutie manuală, exact