Traseul autostrăzii Comarnic-Braşov a fost modificat cu aproximativ o lună înainte de a fi anunţat câştigătorul contractului de concesiune. Astfel, tronsonul nu va mai trece "aproape de mijlocul oraşului Buşteni", adoptându-se varianta construirii a aproximativ 10 km de tunel pe cei 58 de km de autostradă, după cum a explicat pentru gândul directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.
„După săptămâni de negociere în cadrul perioadei de dialog competitiv am convenit modificarea traseului autostrăzii Comarnic-Braşov. Studiul de fezabilitate era făcut în 2002, iar la acea dată Buşteniul nu avea dezvoltarea de acum. Dacă am fi respectat traseul din studiul de fezabilitate, autostrada ar fi trecut practic prin mijlocul localităţii Buşteni”, a declarat pentru gândul directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.
„Concret, vor fi executate trei tuneluri, unul la Sinaia, unul la Buşteni şi unul la Predeal, în total având 10 km”, a spus Neaga.
Viteza de proiectare- 120 km pe oră
Atât noul traseu pe unde va trece autostrada, cât şi plafonul maxim de preţ de la care se va începe negocierea în jos a preţului final nu vor fi făcute publice cât timp au loc negocierile.
„Pe 15 octombrie vor fi deschise ofertele, urmează evaluarea şi apoi semnarea contractului. Estimez că lucrările vor fi finalizate în anul 2016”, este optimist Neaga.
Şeful CNADNR a mai arătat că tot în cursul procedurii de dialog competitiv s-a stabilit majorarea vitezei de proiectare de la 80 km pe oră, cât era prevăzut pe mare parte din traseul autostrăzii Comarnic-Braşov, conform studiului de fezabilitate, până la 100-120 km pe oră. „Ducea mai mult cu gândul la un drum naţional, dar noi am stabilit că facem autostradă”, a spus şeful CNADNR.
Şeful CJ Prahova, Mircea Cosma, spune, la rândul său, că noul traseu al autostrăzii va fi ”mult mai pitoresc” faţă de traseul prevă