Crahul economic a determinat o reorientare a cheltuielilor fixe si variabile ale companiilor americane. Pentru compania de consultanta pe probleme de mediu Quality Environmental Professionals care si-a reinnoit linia de creditare, rata dobanzii aproape s-a dublat, de la un nivel de 5,25% la 10%.
Costurile cu benzina pentru autovehiculele detinute s-au marit, iar clientii au intarziat cu plata facturilor aferente. Seful executiv, Deb Peters, a afirmat ca exclude ideea unor concedieri temporare, de aceea le-a sugerat celor 33 de angajati ai sai sa se ocupe de ingrijirea terenurilor companiei, reusind sa economiseasca astfel 7.000 de dolari (5.100 euro). De asemenea, un alt castig de 7.000 de dolari a venit din inlocuirea cernelii utilizate pentru intocmirea antetelor din scrisori.
Mai mult, managerul de operatiuni a incercat sa opreasca livrarea de gogosi, apa imbuteliata si cafea in valoare de 130 dolari, necesara unei sedinte lunare a staff-ului. Mai mult, angajatii cu norma intreaga au fost de acord sa lucreze in plus inca o ora sau doua pe saptamana pentru a recupera suma. "E ca si cand ai face o plimbare cu roller coaster-ul", a explicat Peters referitor la modul de administrare a afacerii sale in prezent.
Companiile americane se lupta din rasputeri sa aplice reduceri la nivelul bugetului, intr-o conjunctura economica nefavorabila, trasa in jos de consumerismul scazut, piata bursiera imploziva si conditiile restrictive de contractare a creditelor. Firmele reduc salariile si limiteaza cheltuielile, de la fotocopiere pana la cafeaua distribuita gratis angajatilor si clientilor. De asemenea, societatile se confrunta cu necesitatea de a-si modifica orizonturile de afaceri in conditiile in care nu mai pot face imprumuturi.
Louis Licari, fondator al saloanelor de infrumusetare Louis Licari din New York si Beverly Hills, a instalat recent cantare