încet, încet, el s-a acomodat cu noul şi a devenit din ce în ce mai pretenţios, mai sofisticat şi chiar mofturos în privinţa ofertelor existente pe piaţă.Preferinţa pentru produsele de încet, încet, el s-a acomodat cu noul şi a devenit din ce în ce mai pretenţios, mai sofisticat şi chiar mofturos în privinţa ofertelor existente pe piaţă.
Preferinţa pentru produsele de calitate şi înclinaţia românului de a acorda o mai mare atenţie brandului vor deveni şi mai evidente după aderarea ţării noastre la Uniunea Europeană, când piaţa bunurilor de larg consum este de aşteptat să se segmenteze în două. "Din experienţa ţărilor recent intrate în Uniunea Europeană, în viitor produselor de mijloc vor pierde din cota de piaţă, în favoarea categoriilor high-premium şi discounter", a precizat, ieri, Peter Damisch, Managing Director Fessel-GfK Austria, la conferinţa de presă ocazionată de împlinirea a 10 ani de existenţă a GfK România.
Iaurturile cu fructe, pe gustul românilor
"Înclinaţia românului de rând către cumpărături este demonstrată de cifre, anul 2005 reprezentând, din punct de vedere al consumului, un vârf", a precizat ieri, preşedintele GfK România, Andi Dumitrescu. Potrivit studiilor GfK, cheltuielile românilor pe produse de larg consum au crescut anul trecut cu circa 70% peste nivelul consemnat în 2002. Dintre cele mai bine vândute bunuri alimentare în magazine, creşterea cea mai semnificativă au înregistrat-o iaurturile. "La cumpărarea iaurturilor cu fructe s-a înregistrat o cerere explozivă, cu până la 985%, din 1998 în 2005. Consumul de margarină a scăzut însă cu 20%, în aceeaşi perioadă, iar trendul este în continuare unul descendent, din cauza diversificării gamei de produse pentru micul dejun", a declarat Raluca Raschip, consumer tracking manager la GfK.
Creşteri generalizate au consemnat băuturile răcoritoare, sucurile necarbonat