Salariaţii Ford au început demontarea liniilor de producţie ale modelelor Daewoo. Prima este secţia de vopsitorie, după care urmează cea de caroserii. Noul patronat nu spune ce va face cu vechea tehnologie, însă liderul sindical, Ovidiu Cioroianu, a dezvăluit că ea ar putea ajunge pe piaţa second hand.
Salariaţii de la Ford România au început, de câteva zile, să demonteze liniile de producţie pentru autoturismele marca Daewoo, din incinta fabricii. Prima vizată a fost secţia de vopsitorie.
„Am început cu vopsitoria, deoarece este cel mai greu de demontat, după care vom trece la secţia de caroserii“, a precizat liderul sindical Ovidiu Cioroianu. Potrivit acestuia, în următoarea perioadă Ford va avea de luat o decizie importantă, aceea de a hotărî dacă va păstra sau nu în fabrică producţia de piese de schimb pentru autoturismele Daewoo: „60% din componentele Daewoo se produceau la Craiova, în timp ce restul provenea din industria orizontală. Societatea trebuie să asigure, timp de opt ani, piesele de schimb pentru modelele vândute, aflate în circulaţie. În aceste condiţii, ori se achiziţionează piese de schimb şi se ţin pe stoc, ori se decide mutarea producţiei de piese de schimb într-o zonă de care Ford nu are nevoie pentru fabricarea pieselor sale“.
Liniile de producţie, pe piaţa second hand?
Până acum, toţi factorii implicaţi în proiectul Ford au vorbit de înnoirea liniilor de producţie, fără să spună însă ce se va întâmpla cu cele vechi. Americanii au anunţat că, în următorii patru ani, vor face la Craiova investiţii directe în valoare de 675 de milioane de euro, ceea ce va presupune inclusiv înlocuirea liniilor tehnologice actuale. Liniile de producţie Daewoo ar putea ajunge fie la fier vechi, fie pe piaţa tehnologică second hand. Varianta vânzării la „second“ este admisă şi de liderul sindical, Ovidiu Cioroianu.
„Probab