Campania pentru educaţie scoate la iveală metehnele sistemului de învăţământ. Majoritatea elevilor nu mai sunt atraşi de şcoală, şi asta din cauza programei stufoase, a metodelor învechite folosite de profesori, dar şi a lipsei de încredere în viitor.
Săptămâna trecută a fost plină de activităţi educative, în multe din unităţile de învăţământ din Mehedinţi. Elevilor le-au fost prezentate diferite filmuleţe privind prevenirea abandonului şcolar, al căsătoriilor timpurii sau învăţământul în Africa.
S-a pus accentul pe importanţa educaţiei în şcoală, tema din acest an fiind importanţa educaţiei pentru femei şi fete, în România, considerându-se că „femeile reprezintă aproape 70% dintre persoanele cu vârsta peste 12 ani care nu au absolvit nici măcar şcoala primară”.
„Mulţi nu mai sunt atraşi de şcoală, din cauza orelor foarte multe, a programei încărcate, dar poate că nici n-au învăţat să se gândească la viitorul lor”, ne-a spus Iulia Piţigă, elevă a Liceului Teoretic „Traian Lalescu” din Orşova.
Dezamăgirea olimpicilor
Printre cei care consideră că şcoala încă îi mai are ce să-i înveţe se numără olimpicii, dar şi cei care provin din familii simple, dar care au ca ţel să se ridice.
Este şi cazul Ştefaniei Hergane, o elevă de 10 pe linie, ajunsă în clasa a X-a, olimpică la mai multe discipline. „Nu prea este atractivă pentru cei care nu văd ceea ce trebuie să vadă, să înţeleagă, să înveţe.
Însă pentru cei care au puţină gândire logică, este atractivă, chiar dacă nu în totalitate”, ne-a spus tânăra.
Statutul de olimpic nu prea îi ajută pe elevi decât în urmărirea visului de a ajunge mai repede acolo unde şi-au propus. „Merită să fii olimpic doar pentru tine, însă din alt punct de vedere, nu prea merită, pentru că nu câştigi nimic.
E bine doar pentru tine. Te ridică", adaugă Ştefania Hergane.
@N