Reactiile dupa lansarea telefonului produs de Apple sunt diverse. La doar o zi de la lansare, iPhone-ul a devenit un “must have”. Putini sunt cei care nu sunt atrasi de liniile sexy, ecranul urias si designul placut. Totusi, cand s-a aflat ca modelul de 8 GB va costa 599 de dolari, iar cel de 4GB va fi 499 de dolari, multi si-au pierdut interesul.
Potrivit revistei online Arstechnica, aceasta nu este insa ceva nou pentru Apple. Cand primul iPod a fost lansat, in octombrie 2001, lumea il dorea, dar avea retineri din cauza pretului. La scurt timp de la lansare, cu 399 de dolari sau 499 de dolari iti puteai achizitiona un iPod de 5 GB, respectiv 10 GB. Multe persoane credeau ca acest pret este nebunesc "doar pentru un MP3 palyer". Uitati-va acum la vechiul iPod. Este omniprezent.
Pentru a avea acelasi succes cu iPhone, Apple trebuie sa se inspire din istoria iPod-ului. Compania americana a lansat, la aproximativ doi ani dupa aparitia primului iPod, alte doua modele, unul asemanator cu originalul, dar ceva mai mare, si iPod mini. Modelul Shuffle a aparut la un an dupa acestea, in ianuarie 2005, iar iPod nano a fost lansat dupa alte noua luni.
Avand toate acestea in vedere, este posibil ca peste aproximativ un an iPhone sa aiba un frate mai mic. Apple are nevoie de un telefon mai ieftin si mai mic, pe care sa si-l poate permite majoritatea celor care doresc un iPhone, dar il considera pe cel proaspat lansat prea scump sau nu si-l pot permite.
In plus, un telefon mai ieftin este necesar companiei americane daca doreste sa fie competitiva pe aceasta piata.
Lansarea iPhone-ului a provocat reactii diferite si in randul jurnalistilor si al celor implicati in industria IT&C. Astfel, potrivit lui Lev Grossman de la revista Time, "noul iPhone de la Apple ar putea reprezenta pentru piata de telefoane mobile ceea ce a repr