Turul Franţei 2011 a fost tranşat la contratimpul de la Grenoble, unde Cadel Evans (BMC) l-a spulberat pe Andy Schleck (Leopard Trek), terminînd la mai bine de două minute şi jumătate de luxemburghez.
S-a încheiat calvarul pentru Evans. După două ediţie pierdute la contratimp, australianul s-a răzbunat şi a rupt şoseaua în două la Grenoble. A mers perfect, aşa cum a făcut-o pe toată durata celor trei săptămîni, iar la final a izbucnit în lacrimi. S-a eliberat de toată tensiunea acumulată în ultimii ani.
Andy dezamăgeşte
Cadel a sosit la 7 secunde în spatele lui Tony Martin (HTC Highroad), dar la peste un minut de ceilalţi rutieri. Andy Schleck avea 57 de secunde avans faţă de australianul, dar le-a pierdut la jumătatea cursei.
Luxemburghezul a dezamăgit crunt. Contratimpul său nu s-a îmbunătăţit deloc şi, deşi spunea că traseul îi este favorabil la început, a încheiat abia pe locul al 17-lea. Tricoul Galben parcă n-a părut o motivaţie pentru Andy, care a fost depăşit şi de adevăratul simbol al motivaţiei în acest Tur, Thomas Voeckler (Europcar)
Schleck a sosit la două minute şi 31 de secunde şi a pierdut din nou Turul Franţei. Alberto Contador (Saxo Bank) a sosit al treilea, asigurîndu-şi locul 5 în clasamentul general.
Mîine are loc ultima etapă, cînd plutonul se va opri la Paris. O ultimă zi în care sprinterii vor ieşi din nou la rampă, iar rutierii de la BMC vor ciocni cîteva pahare de şampanie pentru a sărbători succesul lui Cadel Evans.
Clasamentul etapei
1. Tony Martin (HTC Highroad) 55'33"
2. Cadel Evans (BMC) +0'07"
3. Alberto Contador (Saxo Bank) +1'06"
4. Thomas de Gendt (Vacansoleil) +1'29"
5. Richie Porte (Saxo Bank) +1'30"
6. Jean-Christophe Peraud (AG2R) + 1'33"
7. Samuel Sanchez (Euskaltel Euskadi) +1'37"
8. Fabian Cancellara (Leopard Tr