In urma cu trei luni, intr-un material despre piata tabletelor in 2012, scriam ca Apple va continua sa domine si in acest an unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei IT si ca provocarea Microsoft inca nu exista decat la nivel de idee. Marti, Microsoft a intrat in mod oficial in lumea producatorilor de tablete cu Surface for Windows 8, iar sansele sunt foarte mari ca Apple sa aiba un concurent redutabil pentru iPad.
Realist vorbind, tabletele cu Google Android nu reprezinta, cel putin pe moment, competitori importanti pentru iPad. Nici Samsung, nici Amazon, cei mai mari jucatori dupa Apple, nu au reusit sa acapareze un procent cu adevarat semnificativ din vanzari, iar cifrele companiei din Cupertino au continuat sa creasca. Intra in scena Surface for Windows 8, o tableta cu un nume reciclat de la celebra masa multi-touch produsa de Microsoft in ultimii ani.
Lansarea noului computer portabil este o miscare radicala pentru Microsoft, care pana in prezent a evitat sa concureze cu partenerii sai hardware in mod direct, ramanand in acest segment de piata in postura de companie care produce exclusiv software. Pe de alta parte, Microsoft are deja experienta Xbox, care a devenit cea mai populara consola de jocuri din lume in prezent si este bazata pe o abordare integrata.
Prin noile tablete Surface, Microsoft se apropie ca filosofie de Apple, care a ales in aproape toata istoria sa construiasca in-house tot ce este legat de produsele lor. Dincolo de abordare, asemanarile continua: noile tablete folosesc un limbaj de design minimalist, care se incadreaza perfect in principiile pentru desing bun emise de Deiter Rams in urma cu mai multe decenii: produsul este frumos, fara sa fie excesiv, accentul este pus pe functionalitate, iar materialele si aspectul au toate sansele sa reziste in timp (mai multe detalii pe Gizmodo).
In ciu