Inginerii de la Centrul Tehnologic Renault din Bucureşti lucrează deja la dezvoltarea de noi modele pentru grupul francez. Noua Dacia Sandero este, ca şi "veteranul" Logan, un model venit "de-a Inginerii de la Centrul Tehnologic Renault din Bucureşti lucrează deja la dezvoltarea de noi modele pentru grupul francez.
Noua Dacia Sandero este, ca şi "veteranul" Logan, un model venit "de-a gata" de la Paris. Vor mai trece cel puţin doi ani până la apariţia următoarei Dacii proiectate în România. Deocamdată, românii au realizat în "coproducţie" doar Logan Pick-up.
Lansarea săptămâna trecută la Geneva a Sandero - un nou model care va purta sigla Dacia şi se va fabrica la uzina de la Piteşti - a alimentat entuziasmul privind "performanţele industriei auto româneşti". "România va deveni prima ţară producătoare în domeniul auto din centrul şi estul Europei", declara premierul Călin Popescu Tăriceanu. Am putea ajunge chiar să furăm Slovaciei trofeul de revelaţie a industriei auto din Europa Centrală şi de Est. (Se estimează că, în acest an, în Slovacia se vor asambla 675.000 de automobile, cu 18% mai mult decât în 2007).
Avem deja o uzină Renault care va ajunge anul acesta la 300.000 de automobile, cu vânzare în toată Europa şi în zone apropiate, vom avea o uzină Ford (cu o capacitate de 300.000 pe an) care, de asemenea, va produce pentru toată Europa. La acestea se adaugă industria de componente auto, care adună, pe lângă câţiva producători autohtoni, circa 40 de filiale ale unor producători străini.
"Papucul", 40% autohton
De multe ori, în prezentarea tabloului cu realizări uităm să amintim de o nuanţă - România, deşi are o anumită tradiţie în domeniu - oricum mai mare decât a Slovaciei - nu este în acest moment decât un simplu executant, unde se asamblează automobile (componente) proiectate de alţii.
Făr