Dacă nu ai suficienţi bani pentru a-ţi începe singur afacerea şi a o susţine câteva luni, programul pentru sprijinirea tinerilor întreprinzători se poate solda cu un eşec. O dovedeşte povestea unui director de bancă ce a vrut să-şi deschidă o covrigărie cu ajutorul celor 10.000 de euro nerambursabili din partea statului.
La începutul anului 2011, când Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri (AIPPIMM) abia punea în practică un program prin care oferea tinerilor întreprinzători 10.000 de euro nerambursabili pentru dezvoltarea unei afaceri, Bogdan Săndulescu s-a hotărât să pună pe picioare un business şi a trimis agenţiei, la sfârşitul lunii martie, un plan de afaceri pentru deschiderea unei covrigării. Deşi în revista de prezentare a programului, covrigăria bucureşteanului este plasată în categoria poveştilor de succes, Bogdan Săndulescu contrazice agenţia şi povesteşte prin ce a trecut. „Sub nicio formă afacerea mea nu este o poveste de succes, ci o experienţă din care am învăţat multe", spune el.
„Începuse criza şi ştiam că în astfel de perioade merg covrigăriile. Am pus pe hârtie un plan de afaceri şi am început să caut spaţiu pentru închiriere", mărturiseşte Săndulescu. Pentru o asemenea afacere, vadul este esenţial, ştiut fiind că în zonele aglomerate, în apropierea pieţelor sau metrourilor este cel mai uşor să vinzi produse de panificaţie. „M-am hotărât să închiriez un spaţiu mic, de 40 mp în Piaţa Gorjului, dar chiria a fost uriaşă - 1.300 de euro/lună", explică el. Tânărul s-a mişcat repede: la scurt timp după ce a depus dosarul pentru aprobare la AIPPIMM, a început să-şi amenajeze spaţiul, a angajat patru fete, a căutat câteva reţete pentru prepararea produselor de panificaţie şi patiserie, iar la începutul lunii mai prăvălia a fost inaugurată. „Să fim bine înţeleşi, în timpul în care dosarul este analizat d