Viaţa virtuală îi atrage pe mulţi români care şi-au făcut cont de utilizator pe o reţea socială pentru a ţine legătura cu prietenii sau pentru a se juca. Aproape trei milioane de români postează poze sau mesaje pe reţele de tipul Hi5 sau Facebook.
„Trimite-mi o vacă şi îţi dau la schimb o capră" este doar una dintre replicile folosite de internauţii români împătimiţi de unul dintre jocurile de pe o reţea socială, în care îţi poţi organiza o fermă virtuală. Şi acesta este doar unul dintre cele 10.000 de jocuri din care pot alege utilizatorii reţelei sociale Hi5, de exemplu, una dintre primele 20 site-uri la nivel mondial şi care are, doar în România, o cotă de piaţă de 40%.
Citeşte şi:
Procuratura din Palermo cercetează jefuirea unei case... de pe Facebook
Cinci mituri despre Facebook
Fondatorul şi CEO-ul Hi5, Ramu Yalamanchi, aflat pentru a treia oară la Bucureşti, spune că românii accesează reţeaua în special pentru jocuri. „Media de vârstă a utilizatorilor este de 14-25 de ani, sunt, în principiu, adolescenţi care vor să se joace în reţea", spune acesta.
"Generaţia Facebook" apelează la alcool pentru a combate singurătatea
25 de curiozităţi despre Facebook la locul de muncă
Dintre cei 44% de utilizatori de internet din mediul urban, care declarau, anul trecut, că sunt membri ai unei reţele sociale, mai mult de o treime (36%) utilizează Hi5. Reţeaua este urmată de Facebook, cu 16%, şi la distanţă de LinkedIn (2%) şi de Twitter (2%), potrivit unui studiu Mercury Research.
„Rivalul" Facebook
În ceea ce priveşte ponderea utilizatorilor români în totalul internauţilor care au cont pe Hi5, Ramu spune că aceasta este de circa 5%, adică două milioane de persoane lunar. În plus, utilizatorii români vizitează portalul mult mai des decât australienii, de exemplu.
„În România, potenţialu