Adevărul a testat un SUV care și-a construit o reputație timp de mai bine de 60 de ani în lupta cu terenurile accidentate. Toyota Land Cruiser 150 vine într-o formă mai robustă și cu un look mai apropiat de al fratelui mai mare Land Cruiser 200 (V8).
Într-un segment în care europenii vin cu forme din ce în ce mai rotunjite și mai aerodinamice, Toyota împrumută designul și proporțiile mai masive ale unui model dintr-un segment superior (Land Cruiser V8) și propune un SUV care inspiră robustețe. Fostele bosaje proeminente ale roților au devenit acum elemente de caroserie, mașina căpătând un aspect masiv.
CLICK PE POZE PENTRU A VEDEA O FOTOGALERIE!
Un lucru putem spune despre toate generațiile Land Cruiser, se simt mai bine în offroad decât în onroad. Iar atunci când am observat că mașina de test este dotată cu o transmisie automată, am privit mașina ușor neîncrezător, deoarece încă sunt fan al comenzilor mecanice ale diferențialelor.
Recunosc că m-am înșelat, modurile și controalele electronice ale sistemului de tracțiune integrală ale noii generații Land Cruiser fac față cu brio oricărui tip de teren accidentat, având presetări pregătite pentru orice. Dacă un pickup străbate traseele accidentate cu același curaj cu care o face SUV-ul Toyota, acesta o face și cu un plus de confort. Land Cruiser este ca un apartament de lux pe roți, cu piele în interior și sistem audio de fidelitate înaltă de la JBL, tocmai bun de dus în vârful muntelui.
Pe asfalt, mașina are un comportament bun. Impresionant este modul în care este controlat tangajul, lucru neobișnuit la un vehicul așa de înalt. Deși pentru viteze superioare este nevoie de destul elan, odată ajuns acolo te simți în siguranță.
Pentru a scoate tot ce e mai bun de la motorul diesel de 3 litri și din transmisia automată cu cinci trepte, trebuie să îl munce