Oficialii de la Alenia Aeronautica vor veni la negocieri după 15 iulie pentru că sunt în concediu, spune Sebastian Vlădescu, consultantul lor. AVAS explică întârzierea prin dificultăţile apărute în cadrul „negocierilor“.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a prelungit ieri din nou, cu 30 de zile, oferta de privatizare pentru Avioane Craiova SA, după ce negocierile cu singurul ofertant, italienii de la Alenia Aeronautica, au intrat în impas. Săptămâna trecută, reprezentanţii AVAS au confirmat că, după depunerea ofertei finale, italienii nu s-au mai prezentat la negocieri.
Cu 24 de ore înainte de expirarea ofertei (30 iunie), AVAS era în dilemă şi nu avea un răspuns oficial pentru presă. Ieri, situaţia s-a schimbat radical. AVAS a dat cu chiu cu vai un comunicat de presă din care cităm:
„În cadrul procesului de negociere, comisia de privatizare a identificat elemente care exced cadrul mandatului acordat, între care se numără angajamente ale statului român asumate înainte de 1989, suportarea costurilor generate de distrugerea materialelor SC Avioane Craiova SA ieşite din uz, extinderea producţiei societăţii spre capacităţile civile existente sau rezultate ca realizare a investiţiilor la care se va angaja cumpărătorul. În aceste condiţii, AVAS va prezenta Guvernului României un memorandum privind soluţionarea aspectelor enunţate, după care va anunţa Comisia Europeană prin intermediul Consiliului Concurenţei. Prin acest demers, AVAS răspunde solicitării ofertantului, Alenia Aeronautica, care şi-a manifestat disponibilitatea de a continua negocierile începând cu 15 iulie 2009“.
Cât interes există?
Aşadar, AVAS prelungeşte termenul de privatizare şi anunţă că Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI), actualul proprietar al societăţii, a promovat un proiect de hotărâre de guvern