Vanzarile de televizoare LCD sunt printre putinele care rezista in conditii de criza, dat fiind procentul foarte mare de romani care folosesc inca televizoare cu tub catodic, estimeaza Bogdan Pasat, directorul de marketing si vanzari al JVC pentru Romania si Bulgaria.
"Vanzarile de LCD tin piata de electronice pe linia de plutire. Fata de 2008, din punct de vedere cantitativ, piata este cam la acelasi nivel, in timp ce din punctul de vedere al valorii exista o scadere de 5-10%. Desi sezonul de vara a inceput si ponderea produselor de vacanta (camere video, foto, dispozitive audio portabile etc.) ar fi trebuit sa creasca in vanzari, acest lucru nu se intampla. Recesiunea a amanat sau anulat deciziile de cumparare pentru astfel de produse", a spus oficialul JVC.
JVC si-a bugetat pentru anul fiscal curent afaceri de 9-9,5 mil. euro pentru Romania si Bulgaria, contributia fiecarei tari fiind aproximativ egala. Tinta de profit este de 1% din vanzari.
Anul trecut, JVC a vandut de 8,5 milioane de euro in cele doua tari. Brandul JVC este detinut de compania japoneza Victor.
Pasat spune ca vanzarile de LCD-uri rezista pentru ca foarte putini romani au inca un asemenea produs in casa. "Explicatia pentru faptul ca LCD-ul este inca un produs de relativ succes intr-o piata in picaj este ca LCD-urile fac parte oarecum din categoria produselor de baza, iar rata de penetrare este foarte mica pentru aceasta categorie de produse.
Daca luam in calcul ca incepand cu lansarea in Romania a televizoarelor cu ecran plat (LCD sau plasma) s-au vandut un numar de aproximativ 850.000 de unitati, raportat la un numar de 7,6 mil camine rezulta o penetrare de 11-12%. Daca scadem din aceste cantitati produsele vandute companiilor si faptul ca in mediul urban mai ales familiile cu venituri medii-mari detin doua astfel de televizoare, rata de penetrare este cel mai proba