Dupa ce conducerea EADS a fost restructurata, germanul Thomas Enders va deveni seful Airbus. In ciuda bucuriei germanilor, cei care detin cu adevarat conducerea sunt francezii.
Thomas Enders este destul de relaxat pentru un manager care a pierdut sansa de a conduce EADS, a doua companie aeronautica si de aparare din lume, scrie Der Spiegel.
Presedintele francez Nicolas Sarkozy nici nu aterizase in Toulouse, cand noul presedinte al Airbus, cea mai importanta divizie a EADS, vorbea deja de noua sa slujba.
Enders a divulgat faptul ca urma sa demisioneze din postul de copresedinte executiv la EADS pentru a prelua postul de director general la Airbus, in ciuda faptului ca aceasta informatie trebuia anuntata oficial de presedintele francez Sarkozy si de cancelarul german Angela Merkel.
Multi dintre invitati au realizat ca au asistat la un eveniment public neobisnuit, dupa plecarea cancelarului Angela Merkel si a presedintelui Sarkozy.
Cei doi oameni politici au incercat sa sustina candidatii preferati pentru pozitiile de conducere. Spre deosebire de statul francez, Germania nu este nici macar actionar direct al EADS, controland aproximativ 1% din companie printr-un consortiu de banci.
Cum se intampla de cele mai multe ori, rezultatul final a fost un compromis intre cele doua state, de data aceasta unul surprinzator.
Contrar dorintei guvernului german, EADS nu va mai fi condus de Enders, ci de Louis Gallois, fostul co-CEO al companiei, in timp ce Enders va fi desemnat presedinte al Airbus.
Noul presedinte al consiliului de administratie al EADS va fi germanul Rudiger Grube, in prezent manager la Daimler Chrysler.
"Singurul castigator este compania", a declarat Enders pentru a inlatura impresia ca germanii s-au straduit sa avanseze pentru a ajunge la conducere.
De acum inainte, Gallois si colegii sai