Prestigiosul ziar economic „Wall Street Journal“ îşi schimbă denumirea în „WSJ“ şi devine un model de business de presă prin care Murdoch vrea să obţină venituri de pe platforme diferite.
Murdoch a declarat într-un interviu pentru CNBC că ziarul de business pe care l-a cumpărat în 2007 ar putea fi inima noii companii de publishing derviată din News Corporation. Noua entitate va cuprinde şi titlurile britanice „The Sun“, „The Times“ şi „The Sunday Times“, scrie „The Guardian“.
Analiştii spun că „WSJ“, care are 1,3 milioane de abonaţi digitali este un model pentru sectorul de presă tipărită deţinut de Murdoch iar redenumirea este un indiciu al consolidării titlului.
Reţeaua digitală Wall Street Journal include WSJ.com, Barrons.com, SmartMoney.com, MarketWatch.com AllThingD.com şi WSJ Live, cu conţinuturi valabile pe mai multe platforme, printre care se află iPhone, iPad, Android sau Kindle.
În total, reţeaua are 56 de milioane de vizitatori unici pe lună, iar WSJ.com are peste 34 de milioane de vizitatori din întreaga lume.
Consiliul de Administraţie al grupului media News Corporation a aprobat scindarea trustului într-o divizie editorială şi una de entertainment, care vor fi conduse în continuare de magnatul americano-australian Rupert Murdoch, transmite BBC News online.
Conform analiştilor de la „Wall Street Journal“ şi Reuters, manevra are rolul de a proteja activităţile de televiziune şi producţie de filme, mai profitabile, de cele editoriale, mai ales pe fondul scandalului interceptărilor telefonice, care a afectat numeroase publicaţii britanice aparţinând acestui grup media.