- Diverse - nr. 197 / 9 Octombrie, 2007 - De fapt, domnule profesor, ce ar trebui sa intelegem prin "normalitate" in invatamant, pentru care militati, desi, chiar cum spuneti dumneavoastra, s-au realizat pasi importanti inspre aceasta? - Ce altceva poti sa intelegi decat un invatamant de calitate, apreciat, stabil, coerent, performant, care sa aiba un loc distinct in viata economica si sociala a Romaniei pentru ca, pana la urma, cu totii, indiferent la ce nivel am ajuns pe scara sociala, ne instruim si educam, cel mai mult, pe bancile scolii. Vorbesc de un invatamant care sa se bucure de un regim special, in sensul finantarii lui, ar fi nevoie de 7 la suta din PIB, in asa masura incat elevii romani, care sunt inteligenti, lucru demonstrat de multe ori, sa aiba sansa implinirii in cat mai mare numar. Se cunoaste prea bine situatia care este acum in acest domeniu, cu un invatamant subfinantat, cu scoli care nu corespund pe de-a intregul normelor igienico-sanitare, cu laboratoare aflate in mare suferinta, si, ceea ce este dureros, inregistram o mare discrepanta intre invatamantul de la oras fata de cel de la sat. Din pacate, acolo unde sunt cei mai multi copii isteti, la sate, exact acolo investim cel mai putin, reducandu-le acestora speranta implinirii si, mai ales, vitregim societatea de viitoare minti stralucite. Nu neg, in acelasi timp, ca s-au facut eforturi din partea ministerului de resort pentru ca scolile sa aiba o dotare cat mai buna, multe dintre ele au fost reabilitate cu bani de la buget, sigur, sunt pasi importanti, dar loc de mai bine este. - La ce va referiti cand afirmati ca se poate si mai mult ? - Daca este sa ne referim la situatia cadrelor didactice, tin sa amintesc cateva neimpliniri, pentru care Federatia Sindicala din Invatamant "Spiru Haret", din care face parte si organizatia noastra judeteana, va monitoriza in continuare actiunile Guv