Sute de companii româneşti pornite de la zero şi-au găsit noi proprietari în ultimul deceniu. Mulţi dintre fondatori au rămas în lumea afacerilor, încercând să repete lovitura. Lipsa de fonduri. Deşi nu este recunoscut întotdeauna, acesta este principalul motiv pentru care antreprenorii autohtoni au decis să cedeze controlul companiilor pe care le-au înfiinţat. În alte cazuri, oamenii de afaceri au nevoie, pur şi simplu, de alte provocări - un business stabil sau monot
Sute de companii româneşti pornite de la zero şi-au găsit noi proprietari în ultimul deceniu. Mulţi dintre fondatori au rămas în lumea afacerilor, încercând să repete lovitura.
Lipsa de fonduri. Deşi nu este recunoscut întotdeauna, acesta este principalul motiv pentru care antreprenorii autohtoni au decis să cedeze controlul companiilor pe care le-au înfiinţat. În alte cazuri, oamenii de afaceri au nevoie, pur şi simplu, de alte provocări - un business stabil sau monoton fiind considerat insuficient de stimulant. Uneori, aceştia schimbă cu totul domeniul de activitate şi chiar şi modul în care interacţionează cu lumea afacerilor. „Există exemple de antreprenori care, după vânzare, devin business angel sau încep să acţioneze ca fondurile de investiţii, cumpărând pachete semnificative de acţiuni în companii, angajând management şi aşa mai departe“, spune Silviu Prună, Investment Officer la AIG Capital Management.
Indiferent care ar fi motivaţia reală a exitului, acesta are loc pe sume din ce în ce mai mari. Dacă în urmă cu câţiva ani o societate de asigurări ca Unita se vindea cu 11 milioane de euro, BT Asigurări, cu o cotă de piaţă similară, s-a tranzacţionat de curând cu 90 de milioane de euro.
Întrebarea pe care şi-o pun mulţi oameni de afaceri este dacă, în astfel de condiţii, merită să vândă sau