Businessul Agroland, unul din principalii jucatori de pe piata furajelor pentru animale si a puilor de o zi, a prins avant in perioada crizei. Anul trecut afacerile s-au majorat cu 25%, iar ritmul alert de crestere s-a mentinut si in prima jumatate din 2012. Horia Cardos, proprietarul afacerii timisorene, a povestit intr-un interviu acordat Wall-Street.ro care sunt planurile de viitor ale companiei si ce anume a stat la baza cresterilor din perioada crizei.
Businessul Agroland a ajuns anul trecut la 10 milioane euro, cel mai ridicat nivel din istoria de 15 ani a companiei. Anul acesta compania asteapta o noua crestere de 25%, iar pana la finalul lui 2014, Horia Cardos (foto) mizeaza pe dublarea afacerilor fata de nivelul din 2011. In primul semestru din 2012 afacerile companiei au urcat cu 25%.
Per total, de la inceputul crizei in 2008, afacerea a crescut puternic, de cateva ori, potrivit lui Horia Cardos. Ce anume a stat la baza acestui avans? Cardos a explicat ca perioada economica dificila i-a determinat pe multi dintre cei care in perioada boomului preferau sa renunte la cresterea animalelor sau la cultivat, pentru ca banii veneau oricum din alte activitati cum ar fi vanzarea terenurilor agricole, sa se reintoarca catre aceste activitati. „Criza i-a adus cu picioarele pe pamant pe multi”, spune Cardos.
Si extinderea in franciza, inceputa in urma cu circa 7 ani, a avut un impact pozitiv asupra businessului, reteaua de magazine ale companiei crescand considerabil. In prezent, sunt 168 de magazine Agroland pe piata locala (atat proprii, cat si in franciza-n.r.). In acest an s-au deschis 17 noi magazine Agroland, dintre care 4 ale companiei si restul in franciza. Compania a investit circa 100.000 euro in acest an, in noi magazine, 3 automobile de transport noi si implementarea unui sistem ERP.
Extinderea in franciza, cea mai buna decizie