Reclamele băncilor comerciale s-au împuţinat şi au început să promoveze în special depozitele. În perioada ianuarie – februarie 2009 au fost difuzate pe TV, radio şi presa scrisă 6.260 de inserţii publicitare ale băncilor, cu 46% mai puţine faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Publicitatea la bănci a încetinit „motoarele” la începutul acestui an. Criza financiară a avut un efect puternic asupra instiuţiilor de credit, care pe lângă faptul că au investit mai puţini bani în reclamă, şi-au schimbat şi strategia în ceea ce priveşte produsele promovate. Astfel, instituţiile bancare fie şi-au invitat consumatorii să facă economii cu dobânzi avantajoase, fie le-au propus credite cu sume mai mici, în loc de împrumuturi consistente pe termen lung.
La începutul acestui an, reclamele la bănci s-au împuţinat pe toate mediile. Astfel, volumul brut de publicitate de pe TV a scăzut, în perioada ianuarie – februarie 2009, cu 52% faţă de aceeaşi perioadă a aceluiaş an, potrivit Alfacont Mediawatch. Nici celelalte canale de comunicare nu au stat mai bine, publicitatea din ziare scăzând cu 54% , iar cea de la radio cu 65%.
BCR – Banca pentru locuinţe a derulat o campanie puternică prin care îşi invita clienţii să economisească pentru a primi, peste câţiva ani, un credit pentru locuinţă. BCR a avut cele mai multe inserţii publicitare (2.100), pe TV, radio şi presă scrisă.
Provident, promovare agresivă
Instituţia financiară nebancară Provident a difuzat 985 de inserţii, în presa scrisă, radio şi TV a căror valoare, calculată la rate card (fără discounturi), este de 1,9 milioane de euro.
Provident a profitat de criză de faptul că în acest an condiţiile de creditare au devenit mai severe pentru a derula o campanie puternică pe toate canalele de comunicare pentru a face credite pe sume mai mici. Garanti Bank a lans