Dacia a vândut în acest an mai puţine maşini în Spania şi Franţa, comparativ cu anul trecut. În Spania, înmatriculările Dacia au scăzut cu aproape 40% în primele şase luni din acest an, în timp ce în Franţa acestea s-au diminuat cu 16,7% în primele cinci luni, potrivit datelor de la asociaţiile profesionale în domeniu din cele două ţări.
În schimb, în Germania în primele cinci luni înmatriculările de autoturisme Renault şi Dacia în Germania au crescut cu 11,5%.
Astfel, în Spania numărul de automobile noi sub marca Dacia a ajuns în prima jumătate a anului la 7.250 unităţi, faţă de 11.900 autovehicule în aceeaşi perioadă a anului trecut. Per total, piaţa auto spaniolă a scăzut în şase luni cu 27%, potrivit datelor anunţate de asociaţia spaniolă a importatorilor auto, ANIACAM.
Cota de piaţă a Dacia a coborât de la 2% în prima jumătate a anului trecut la 1,6%, iar constructorul se situează pe poziţia a 18-a în topul celor mai bine vândute mărci din Spania.
Circa 41.000 de autoturisme Dacia înmatriculate în Franţa în primele cinci luni
În primele cinci luni, francezii au înmatriculat circa 40.980 autoturisme Dacia, cu 16,7% mai puţin comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, în timp ce piaţa a crescut cu 4,4%, potrivit datelor anunţate de asociaţia constructorilor francezi de automobile, CCFA.
Cota de piaţă în Franţa a constructorului român a coborât în primele cinci luni la 4,04%, faţă de 5,06% în aceeaşi perioadă a anului trecut. În luna mai, cota Dacia pe piaţa franceză a fost de 3,27%, faţă de 5,51% în aceeaşi lună din 2010.
În Germania însă, înmatriculările de autoturisme Renault şi Dacia au crescut cu 11,5% în primele cinci luni ale anului, la 67.180 de unităţi. Spre comparaţie, piaţa germană a avansat cu 13%, la 1,33 milioane de maşini. Din cele 32 de mărci monitorizate de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA, doar cinc