Cheltuielile MDRT în 2010 şi până la finele anului în curs pentru promovarea turismului vor depăşi 100 de milioane de lei (24 milioane euro), reprezentând aproape o treime din fondurile europene alocate României pentru astfel de acţiuni, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii instituţiei.
Fondurile totale europene disponiblie pentru promovarea României ca destinaţie turistică în perioada 2007-2013 sunt de 75 milioane euro.
Din această sumă, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a cheltuit în 2010 pentru crearea brandului turistic şi pentru diverse evenimente de promovare, 9,87 milioane de lei.
Printre evenimentele din 2010 se numără lansarea şi prezentarea brandului turistic la expoziţia mondială de la Shanghai, dar şi pe pieţele din SUA, Marea Britanie, Austria, Germania, Polonia, Franţa, Spania, Italia şi Rusia.
Peste 19,4 milioane de lei costă o serie de evenimente organizate în acest an, printre care campanii de publicitate prin difuzarea de spoturi publicitare pe canale TV şi pe posturi de radio, creaţia, designul şi producţia pentru şase spoturi publicitare (filme descriptive) de promovare turistică, precum şi participarea MDRT la târgurile de turism de la Viena, Stuttgart, Madrid, Paris, Boston, Milano, Munchen, New York, Budapesta şi Berlin.
Alte 17,7 milioane de lei au fost alocate, tot în acest an, pentru o campanie de promovare prin difuzarea de spoturi publicitare pe canale TV cu acoperire internaţională, pentru campania de promovare prin intermediul pugilistului Lucian Bute şi o alta constând în publicitate outdoor prin intermediul pilotului de Formula 2 World Championship Mihai Marinescu în sezonul competiţional 2011, dar şi pentru realizarea unui studiu de marketing în domeniul turismului pentru Bucureşti, aferent perioadei 2011-2015.
S-au mai alocat bani pentru reali