•Deseuri de contrabanda •Cum se fac banii negri cu "ajutorul" firmei BMT Romania SRL, cu sediul in Iasi •Sute de tone de deseuri metalice, valorand miliarde de lei, sunt valorificate ilegal pe piata interna, desi ar fi trebuit sa ajunga peste granita •Cotidianul ZIUA de Iasi a sesizat Directia Regionala Vamala despre neregulile existente la BMT Romania •Firma BMT din Belgia este total straina de aceasta mica afacere pusa la cale de reprezentantul ei la Iasi si de managerii romani
O gaura neagra pentru economia tarii o reprezinta mecanismele prin care o mare parte a agentilor economici se sustrag de la plata obligatiilor catre bugetul de stat. Neplata accizelor, a taxelor vamale si a TVA-ului aferent la tigari, alcool si carburanti sunt principalele modalitati prin care oamenii de afaceri au eludat bugetul statului cu mii de miliarde de lei in anii trecuti. La acea data, Ministerul de Finante a reusit sa stapaneasca, pana la urma, acest fenomen. Inventivi cum sunt in materie de furt, romanii au mai descoperit un traseu, ce-i drept nu atat de profitabil, folosind ca paravan firmele care lucreaza in sistem lohn. Dupa procesarile de melasa si titei in fabricile, respectiv rafinariile romanesti, din care rezulta benzina si alcool de contrabanda, s-a inventat afacerea cu deseuri de contrabanda. Sa explicam, mai intii, ce presupune derularea unui contract in sistem lohn.
Contracte in sistem lohn
Marile firme din Comunitatea Europeana si nu numai, profita de mana de lucru ieftina din Romania. Astfel, intre firma din strainatate si cea romaneasca se incheie un contract in sistem lohn. Partea straina vine cu materia prima, know-how-ul si desfacerea produsului, iar partea romana asigura forta de munca si participa la afacere punand la dispozitie utilajele. Pentru acestea, firma romaneasca incaseaza contravaloarea prestatiei pe fieca