In mai, ultima luna pentru care exista date disponibile, eBay, cel mai mare site de licitatii, s-a impus inca o data in fata retailer-ului online Amazon. Numai ca audienta eBay, de 51 de milioane de utilizatori, a cazut cu 14 procente, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Mai mult, potrivit cercetarilor realizate de Nielsen, numarul total de pagini afisat de portal a scazut, si el, cu 32% fata de mai 2007.
In ultimul an si jumatate, compania a pierdut destul de mult, atat in ceea ce priveste numarul cumparatorilor, cat si cel al vanzatorilor, conform editie online a publicatiei New York Times.
Ina Steiner, editorul AuctionBytes, un serviciu de stiri pe care eBay il furnizeaza vanzatorilor de pe site, a publicat o analiza asupra traficului pe care l-a inregistrat site-ul de licitatii. Audienta eBay, masurata in numarul vizitatorilor unici lunari, a fost semnificativ mai mare decat cea a retailerului online Amazon.com.
Totusi, traficul eBay a inceput sa coboare cu un ritm accelerat incepand cu toamna lui 2008, iar in noiembrie numarul vizitatorilor unici a scazut sub cel al Amazon, potrivit cifrelor prezentate de Nielsen.
Steiner a pus declinul inceput in toamna anului trecut pe seama crizei economice. De aceea, site-ul de licitatii a inceput sa-si schimbe strategia, lucru care a inceput sa deruteze cea mai mare parte a utilizatorilor sai. Astfel, eBay se concentreaza acum pe vanzatorii mari mai degraba decat pe intreprinzatorii care vor sa faca din comercializarea unor produse - mici afaceri.
Mai mult, piata pe care o targeta eBay la inceputurile sale, cea a vanzatorilor de antichitati si colectionarilor, a devenit neatractiva in prezent.
eBay se transforma, asadar, dintr-un mediu amuzant, in care orice lucru banal poate fi comercializat intr-unul cu o consistenta afaceristica mai mare.
Un factor al declinului i