Deşi magazinele pentru prichindei s-au aprovizionat cu jucării care mai de care mai sofisticate, trecere au avut doar obiectele ieftine. Coşul mediu de cumpărături pentru Moş Nicolae a fost de 50-70 lei.
Moş Nicolae a pornit şi anul acesta la drum să lase în ghetuţele micuţilor dulciuri, jucării sau hăinuţe. Când a dat să treacă prin buzunarele părinţilor, Moşul a simţit un fior rece pe şira spinării. Criza! Magazinele specializate în comercializarea produselor pentru copii erau azi de dimineaţă aproape goale. Doar câte un părinte le trecea din când în când pragul, curios să întrebe cât costă anumite obiecte, dar făcea repede stânga-împrejur când auzea de preţuri. „Prefer să îi iau ceva ieftin decât să dau milioane de lei pe jucării pe care oricum le strică după o săptămână. Copiii se bucură când le iei multe lucruri, nu îi interesează dacă ai luat unul şi bun”,a spus Mihaela Apostol, care a precizat că nu vrea să cheltuie de Moş Nicolae decât maxim 60-70 lei pentru fiecare dintre cei doi copii ai săi.
Îngrămădeală la produsele ieftine
Magazinele de copii s-au aprovizionat cu trenuleţe pe şină, roboţei cu telecomandă, maşinuţe şi păpuşi cu „ştaif”. Toate aveau însă preţuri peste 150 lei. „Nu am făcut vânzare deloc. Lumea nu are bani şi anul acesta Moş Nicolae a căzut în weekend, iar părinţii au avut timp să caute lucruri prin magazine”,a spus Carmen Roşu, vânzătoare la magazinul Coccobello. În schimb, raioanele de copii ale magazinelor cu produse ieftine erau de dimineaţă arhipline. Se cauta orice, de la gecuţe de iarnă până la papucei groşi, păpuşi şi maşinuţe de plastic. Preţurile? Între 10 şi 40 lei. „Am plecat cu plasa plină de aici în condiţiile în care cu aceiaşi bani cumpăram din altă parte un singur produs. E adevărat că poate acolo erau mai de calitate dar nu mai avem bani să cumpărăm astfel de lucruri”,a spus Ştefan Mîndreci.
A