Până îl cumperi, repartitorul îţi scade factura la întreţinere. După ce l-ai plătit, descoperi că te-ai ales cu facturi de zeci de milioane. Şi ca să scapi de ele, firmele de repartitoare anunţă că, aşa scrie „la lege”, mai trebuie să dai mii de euro… ca să nu plăteşti cât plăteai înainte. Cam aceasta este realitatea desprinsă ieri din întâlnirea organizată ieri de CET Braşov în încercarea de a lămuri „misterul” facturilor enorme pe care le-au primit braşovenii cu repartitoare pe calorifer.
Facturile mari la întreţinere sunt cauzate de dezechilibrul din sistemul termic local. Nu mai este chiar o noutate, însă preşedinţii de asociaţii au aflat ieri că îşi pot micşora facturile dacă recurg la echilibrarea hidraulică a blocului. Această operaţie, alături de inventarierea şi izolarea corectă a părţilor comune sau chiar redimensionarea instalaţiei sunt soluţiile care au fost vehiculate cel mai des ieri, în cadrul întâlnirii dintre conducerea CET şi preşedinţii de asociaţii de proprietari care au înregistrat facturi mari la întreţinere.
Întâlnirea a fost mediată de reprezentanţii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Braşov, fiind invitaţi şi reprezentanţii firmei de repartizare a costurilor ISTA.
Procentul nu rezolvă
problema facturilor
Întâlnirea a fost „servită” din plin de peste 40 de invitaţi, majoritatea preşedinţi de asociaţie, şi s-a transformat în repetate rânduri într-un circ. Discuţia a pornit de la mult blamata cotă comună pe care trebuie să o suporte toţi locatarii unui bloc, indiferent dacă au sau nu centrală termică proprie, directorul CET, Florin Cuţitei, făcând un apel către preşedinţii de asociaţii să dea dovadă de corectitudine în stabilirea procentului de cheltuieli comune. „Procentul pentru cheltuielile comune este foarte mic. Cel de 20% propus acum patru ani era o.k. la aceea vreme. Însă de atunci au a