Sute de spectatori s-au înghesuit, la Sibiu, la un eveniment surprinzător din Biserica romano-catolică din Piaţa Mare: corul bărbătesc al Facultăţii de teologie a cântat versuri de pe crucile mormintelor Cimitirului vesel, pe muzică irlandeză. În sălile de teatru, în schimb, primele două zile ale Festivalului de la Sibiu, au stat sub semnul artei lui Ascanio Celestini. Sursa: Sebastian MarcoviciSursa: Dragoș SpițeruSursa: Traian Deleanu
1 /.
Concertul ce a durat mai bine de o oră a atras ieri după-amiază, ca un magnet, participanţii Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS) aflaţi în trecere prin faţa Bisericii.
Înghesuiţi în imensa biserică, s-au lăsat emoţionaţi până la lacrimi de unele din versurile acompaniate de cimpoi, tobe sau vioară. În schimb, versurile mai săltăreţe au smuls zâmbete sincere: "Sub această cruce grea/ zace biata soacră-mea./ Trei zile de mai trăia/ zăceam eu şi citea ea".
Shaun Davey, compozitorul irlandez cel care semnează muzica acestui concert botezat "Vocile din Cimitirul vesel", este cunoscut inclusiv în SUA, unde pentru muzica creată pentru spectacolele de pe Broadway a fost premiat în mai multe rânduri.
Spectacole din anchete de doi ani
Primele două zile ale Festivalului au stat şi sub semnul spectacolelor create şi jucate de actorul şi scriitorul (printre altele) Ascanio Celestini, care a venit la Sibiu cu "Războiul unui nebun" şi "Oaia neagră", în această seară pregătind "Fabrica" – un spectacol despre un maistru angajat din greşeală într-o întreprindere care, pe parcursul one man show-ului, capătă valenţele unui organism viu.
Celestini spune că toate spectacolele sale sunt realizate în urma unor anchete antropologice extrem de ample. "Pentru «Fabrica» am lucrat doi ani numai la interviuri, o muncă amplă, ca şi în cazul celorlalte spectacole. Din aceste interviuri eu îm