Capitala Ungariei, cu cele nouă poduri peste Dunăre, a fost inclusă de UNESCO în patrimoniul universal, pentru frumuseţea acestora şi splendoarea monumentelor din citadelă. Sursa: Adrian Pîclişan
Budapesta are 14 poduri rutiere, dintre care nouă leagă ambele maluri, oraşul nou de cel vechi, Buda de Pesta. Alte cinci poduri duc pe insule. Celor care vin pentru prima dată în Budapesta, recomandarea obligatorie este să facă un tur de oraş, noaptea.
Felinarele străzilor sunt aprinse, palatele uriaşe strălucesc în lumina policandrelor de cristal, iar în faţa lor, călcaţi şi scobiţi în uniforme roşii, valeţii aşteaptă oaspeţii hotelurilor de lux. În unele, preţul unei camere poate avea, în euro, mai mult de trei zerouri. Nimic însă nu egalează frumuseţea podurilor peste Dunăre, iluminate feeric pe timp de noapte.
Podurile budapestane au început să fie construite abia cu un secol şi jumătate în urmă. Au fost date pe mâna celor mai mari artişti ai epocii, astfel că au rezultat minuni arhitectonice în faţa cărora orice alt calificativ păleşte. „În anul 1976, traseul podurilor dunărene din Budapesta a fost inclus în patrimoniul UNESCO. Dunărea cea monumentală despică în două metropola cu două milioane de locuitori: Buda, cu munţi şi văi, şi Pesta, de şes. Cine a avut prilejul să vadă această panoramă cu luminile ei de seară ştie de ce“, întăreşte Ştefan Horvath, patronul unei agenţii de turism din capitala maghiară.
Cel mai nou pod peste Dună re a fost dat în folosinţă în octombrie. Se numeşte Megyeri şi face parte din autostrada M0, cea care ocoleşte capitala Ungariei. Cu o lungime de 1.861 de metri, monumentul a devenit cel mai lung pod peste porţiunea maghiară a fluviului. Are şase benzi de circulaţie, câte trei pe fiecare sens, trotuar şi un velodrom care se conectează la EuroVelo 6 (Nantes-Constanţa).
Emble