Attila Korodi, ministrul mediului, susţine că actualul proiect al taxei de primă înmatriculare a luat notă de trecere din partea Comisiei Europene. Autorităţile au explicat oficialilor europeni că maşinile second-hand din România au fost taxate prin accizele de atunci, care între timp au dispărut. Ministrul susţine că aşa-numita „taxă pe ţeava de eşapament“ va fi eliminată. Capital: Compania Gabriel Resources a primit autorizaţie de mediu pentru Roşia M
Attila Korodi, ministrul mediului, susţine că actualul proiect al taxei de primă înmatriculare a luat notă de trecere din partea Comisiei Europene. Autorităţile au explicat oficialilor europeni că maşinile
second-hand din România au fost taxate prin accizele de atunci, care între timp au dispărut. Ministrul susţine că aşa-numita „taxă pe ţeava de eşapament“ va fi eliminată.
Capital: Compania Gabriel Resources a primit autorizaţie de mediu pentru Roşia Montană?
Attila Korodi: Nu se pune problema să o primească aşa de repede. Acum este momentul în care se face analiza tehnică. În Comisia Interministerială se analizează documentaţia şi răspunsurile la întrebările formulate de societatea civilă.
Capital: În tot acest timp, susţineţi legea care interzice folosirea cianurilor în minerit...
Attila Korodi: Este o iniţiativă a doi senatori, pe care Guvernul a susţinut-o, motivul fiind infrastructura precară din minerit pe care o avem la ora actuală.
Capital: Şi atunci va putea Gabriel Resources să primească autorizaţia, ţinând cont că tehnologia pe bază de cianuri va mai putea fi folosită cinci ani, iar proiectul lor se întinde pe 20 de ani?
Attila Korodi: Varianta iniţială a proiectului interzicea folosirea cianurilor în minerit din momentul adoptării legii. Noi am ceru