Actiunile retailer-ului suedez de haine Hennes & Mauritz (H&M) au scazut cu mai mult de 11% dupa ce a anuntat un profit mai mic decat se asteptau investitorii pentru trimestrul al treilea din cauza scaderii increderii consumatorilor, care a afectat vanzarile si marjele de profit, scrie presa internationala.
Al treilea retailer de haine al lumii dupa vanzari, a inregitrat un profit de 4,59 miliarde de coroane suedeze (474 milioane euro), in crestere fata de 4,4 miliarde coroane in aceeasi perioada a anului trecut, dar sub media de estimare a analistilor de 5,03 miliarde coroane suedeze . Acesta este cel mai slab rezultat trimestrial intregistrat din 2003.
Vanzarile au totalizat 20,87 de miliarde coroane ( aproximativ 2 mld. euro) fata de previziunea de 20,97 miliarde coroane.
“Este instabil din cele mai multe puncte de vedere, dar marjele de profit ies cel mai tare in relief”, a declarat Andreas Lundberg, analist al bancii Handelsbanken.
Criza financiara a afectat retailerii dupa ce cumparatorii au redus cheltuielile pentru a face fata costurilor ridicate la combustibil, la inflatie si la saltul preturilor pentru bunuri. Date oficiale din zona euro indica faptul ca vanzarile prin retail su scazut in iunie si iulie. In iunie, scaderea anuala a fost un record.
H&M a anuntat ca scaderea din marjele de profit s-au datorat din cauza pantei foarte abrupte de reduceri a preturilor de anul trecut. Directorul Investor Relations a declarat ca marja de profit a fost redusa cu aproximativ 1%.
Actiunile H&M au scazut cu mai mult de 11,4%, cel mai mare declin din septembrie 2002, in timp ce actiunile rivalului Zara au stagnat.
Cei doi rivali, Zara si H&M in general au avansat mai bine decat independente in criza financiara dupa ce ei au apelat la casele de moda dar constiinta consumatorilor si directorul executiv a declarat ca H&M continua s