BMW oferă, în SUA, clienţilor care cumpără modelul electric i3 opţiunea de a utiliza în timpul vacanţelor sau călătoriilor cu familia un automobil SUV de rezervă, pentru a combate "teama de drum lung", principala problemă de marketing a maşinilor cu baterii.
Astfel, clienţii primului model electric al BMW pot închiria timp de câteva săptămâni pe an, la preţuri preferenţiale, un automobil X5, transmite Bloomberg.
Compania nu a anunţat încă preţul la care va fi disponibilă opţiunea, menită să ajute clienţii să depăşească principalul motiv de îngrijorare legat de automobile electrice: autonomia redusă.
Printre măsurile luate de BMW pentru a risipi teama de drum lung a clienţilor se numără oferirea unui motor opţional pe bază de combustie care poate genera electricitate din mers, asistenţă rutieră pentru clienţii care rămân cu bateria goală la margine de drum, precum şi un sistem de navigaţie care poate ghida conducătorul auto până la cea mai apropiată staţie de reîncărcare cu electricitate.
Totodată, pentru a promova automobilele electrice, compania asigură cursuri speciale de training pentru dealeri şi a introdus o echipă de test drive care poate vizita clienţii.
Foto: AFP/Mediafax
Proiectul i3, primul automobil cu propulsie exclusiv electrică produs de BMW, a necesitat investiţii de peste 2 miliarde euro, potrivit analiştilor. Autoturismul este echipat cu o baterie de 230 de kilograme (20% din masa totală a maşinii), care alimentează un motor electric de 170 cai putere. Propulsorul nu scoate aproape niciun sunet, iar maşina poate accelera de la 0 la 100 kilometri pe oră în 7,2 secunde, mai repede decât versiunea de bază Seria 3 (10,7 secunde).
Viteza maximă este limitată la 150 km/h, plafon care poate fi redus la 120 km/h pentru extinderea autonomiei maxime cu 30%, la 200 kilometri.
Succesul modelului este im