Renault-Nissan a investit până în prezent patru miliarde de euro în dezvoltarea primului model de automobil electric, care va fi lansat pe piaţă la sfârşitul acestui an, a declarat directorul general al alianţei, Carlos Ghosn.
“Patru miliarde de euro au fost deja alocate sau cheltuite pentru acest proiect”, a afirmat Ghosn, precizând că fondurile vor fi majorate până la sfârşitul anului 2012.Prima maşină electrică a Nissan, Leaf, va fi lansată în decembrie în SUA şi Japonia şi până în martie 2011 în Europa, notează AFP. Compania niponă estimează că din 2013 va produce 500.000 de unităţi annual. Renault deţine o participaţie de 44% la Nissan.
Nissan LEAF, prima maşină electrică din România
Începând din vară, Nissan România va demara înscrierea pentru modelul LEAF, atât pentru companiile interesate să-şi schimbe flota de maşini, cât şi pentru persoane fizice.
Nissan Leaf este un model din clasa compactă europeană (C), care oferă spaţiul interior şi performanţe comparabile cu multe modele compacte, dar cu o mare diferenţă: este un vehicul electric. Cele 48 de baterii litiu-ion, amplasate sub podea, oferă o putere de 107 CP şi un cuplu de 280 Nm. Construită pe o platformă tehnică nouă, Nissan LEAF are 4,44 metri lungime, 1,77 metri lăţime şi o înălţime de 1,55 metri, în timp ce ampatamentul ajunge la 2,7 metri.
Inginerii Nissan spun că modelul LEAF este unul din cele mai aerodinamice din gamă. Designerii japonezi au încercat, şi chiar au reuşit, să creeze o formă care să reducă semnificativ rezistenţa la frecarea cu aerul. Inclusiv farurile sunt concepute astfel încât fluxul de aer să nu fie direcţionat către oglinzile exterioare. Podeaua plată, difuzorul, spoilerul de mari dimensiuni din spate, ba chiar şi stopurile, ajută fluxul de aer să “curgă” pe lângă maşină. Astfel, autonomia maşinii are numai de câştigat, constructorul lă