Corpul de control al premierului Ponta a produs in primul rand o stire de presa - dupa tipicul guvernului din care face parte, de altfel: "posibile fapte penale ale fostilor ministri Dobre, Berceanu, Vladescu, Macovei". Bum, bum! In subsidiar, subordonatii premierului au pus la dispozitia mass-media un document intitulat "Sinteza raportului de control privind verificarile efectuate in legatura cu incheierea, modificarea si executarea contractului de proiectare si construire a autostrazii Brasov - Cluj - Bors". Il puteti citi aici, scrie Doc pe blogul Inventarul stricaciunilor politice.
Acum eu voi trata cu indiferenta cuvenita opiniile si aprecierile personale facute de controlorii premierului - spre deosebire de Mediafax care, dupa cum puteti citi titlul cu pricina, nici macar nu le atribuie acestora (cu alte cuvinte, si le insusesc!). Mi se pare de bun-simt sa fac asa ceva, tinand cont ca in tara noastra "declaratie politica" inseamna, in acceptiunea demnitarilor cum sunt si cei din corpul respectiv, o afirmatie asupra careia autorul nu considera necesar sa-si asume vreo responsabilitate. In cazul guvernului Ponta, insa, care are antecedente catastrofale in acest sens - produce minciuni in mod constant - indiferenta ar trebui sa fie, cel putin, suspiciune. In schimb, ma intereseaza informatiile cu valoare de fapt. Or, aici constat ca productia guvernamentala are carente foarte mari. Cel putin doua se vad direct din titlu:
De ce Corpul de Control face publica doar o sinteza? Si de ce raportul si/sau controlul n-au vizat si incetarea acestui contract?
Nu de alta, dar dupa cum o sa vedem mai jos, exista cel putin un aspect foarte controversat asupra incetarii contractului, in mai anul curent. De asemenea si incheierea contractului, controlata, zice-se, este expediata extrem de rapid: la finalul lui 2003 s-a semnat contractul intre CNAD