La Centrul National al Dansului a avut loc, ieri, Conferinta de Deschidere a Filter Design Competition, prima competitie de design independent din Romania, organizata de Asociatia Oricum pentru Educatie cu sprijinul Arctic. Unii dintre cei mai importanti designeri din tara, dar si de peste hotare, au vorbit, in fata unui public alcatuit din studenti, tineri designeri, profesionisti din domeniul comunicarii si reprezentanti ai celor mai importante companii din Romania, despre designul de calitate si despre profitabilitatea acestuia pentru o afacere de succes.
Dick Powell, unul dintre cei mai importanti designeri din Marea Britanie, fondatorul SeymourPowell si presedinte, in 2005, al D&AD - organizatie ce reprezinta interesele comunitatilor creative de design si de advertising la nivel global, a impartasit din experienta sa de peste 20 de ani, spunandu-le tinerilor ca, pentru a-si construi si consolida o cariera in design, trebuie sa aiba dorinta de a invata constant lucruri noi: „Designul inseamna sa oferi mereu solutii neasteptate, dar relevante la problemele identificate in jur”.
“Noi vedem lucruri si ne intrebam De ce? Un designer vede lucruri si se intreaba: De ce nu?”, a mai spus Powell, explicand ca un designer trebuie sa aiba curajul, de multe ori, sa se exprime impotriva curentelor care exista la un moment dat in societate si sa aiba abilitatea de a reinventa lucrurile din jurul sau.
Marius Ursache, Chief Creative Officer Grapefruit Romania, a deschis evenimentul cu o prezentare despre „return of investment” in design. „Daca in Marea Britanie a anului 2005, industriile creative au contribuit cu 180 de miliarde de euro la produsul intern brut, in Romania aceluiasi an, produsul intern brut a fost de numai 85 de miliarde de euro.", a aratat el.
Stefan Barutcieff, designer industrial la Pilotfish Germania, a vorbit despr