Autoritatile constantene se asteapta la o explozie a numarului romanilor care isi inmatriculeaza autoturismele in Bulgaria.
Posesorii de masini second hand prefera sa traverseze Dunarea pentru a plati taxe mult mai mici.
Desi se doreste relansarea industriei auto romanesti, prima consecinta este reducerea incasarilor bugetare.
Triplarea taxei de inmatriculare pentru autoturismele second hand, care va intra in vigoare luni, 15 decembrie, i-a determinat pe constanteni sa caute modalitati mai ieftine de a-si putea folosi masinile. Cum noua taxa va fi, in multe cazuri, mai scumpa decat automobilul propriu-zis, solutia pentru multi proprietari este inmatricularea masinii in Bulgaria, tara unde suma totala de plata este mult mai mica. De fapt, inmatricularea masinilor in tara vecina devenise, la inceputul anului, un fel de sport national, care s-a diminuat insa mult o data cu introducerea actualului sistem de taxare. In formula care va intra in vigoare peste numai cateva zile, inmatricularea poate ajunge la peste 25.000 de euro. Pentru unele dintre cele mai cautate modele germane, cum ar fi Volkswagen Passat, Opel Vectra sau Audi A4, noua taxa ajunge la 7.700 de euro (pentru motoare Euro 2, de 2.000 cmc), adica dublu fata de pretul de achizitie.
Solutia din sud
Pentru a inmatricula o masina in Bulgaria fara prea mare bataie de cap, puteti apela la o firma specializata (numarul acestora s-a inmultit extrem de mult pe parcursul acestui an). Vi se vor cere, obligatoriu, cartea de identitate, talonul, cartea de identitate a masinii, actele de vanzare-cumparare precum si numerele stipulate in talon. Daca masina are numere rosii, trebuie sa prezentati cartea de identitate veche. Primul pas este intocmirea unui contract de vanzare-cumparare tipizat intre actualul proprietar al masinii si firma care face inmatricularea, iar al