Soco, un mic producător de aparate de prelucrat ţevi din Taiwan, şi-a mărit businessul odată cu explozia înregistrată de industria de componente auto din ţări ca România.
Corespondenţă de la Taipei
Soco, un producător taiwanez de maşini de prelucrat ţevi pentru industria auto, de mobilă şi sport, speră că un al doilea val de externalizare către România şi celelalte ţări din Europa de Est a producţiei de componente va aduce companiei o nouă resursă de creştere a afacerilor, peste pragul de 20 mil. $ pe an atins în prezent.
În ţări ca România cele mai mari vânzări au fost până acum obţinute pentru maşinile de prelucrat ţevi pentru industria auto, a declarat Kyle Lo, directorul executiv al companiei, în cadrul unei întâlniri cu jurnalişti din Europa de Est, organizată de Consiliul pentru dezvoltarea comerţului exterior din Taiwan (TAITRA).
"În România afacerile noastre sunt derulate cu companiile care produc piese pentru Dacia Renault şi Hyundai. Şi Toyota a început să investească în România şi acest lucru ar putea să ne ajute. În România se produc amortizoare pentru Toyota", a spus Lo pentru ZF. Compania nu are momentan niciun contract cu furnizorii companiei americane Ford, care produce maşini la fabrica pe care o deţine la Craiova.
"Prezenţa Ford nu generează pentru noi niciun business în România pentru că pe plan local sunt asamblate piese, nu se face producţie".
Soco, o companie fondată în 1979, are în prezent aproximativ 450 de angajaţi şi trei fabrici, în Taiwan, China şi Malaiezia. Aparatele produse de companie sunt folosite pentru prelucrarea ţevilor, pentru companii din industria auto, de mobilă, medicală sau de aparate de fitness.
"Producem piese pentru mobilierul realizat de Ikea, tuburi de eşapament sau alimentare cu benzină, ţevi folosite la scaunele cu rotile. Orice produs care foloseşte tuburi de metal poate